czerwony (+) to ten dzyndzel ("cypelek" ) w środku wtyczki, czarny (-, masa) to co jest na obudowie wtyczki
Szum z przednich kół.Co może być przyczyną
Zwiń
X
-
Szum z przednich kół.Co może być przyczyną
Jechałem dziś do Poznania z Wrocławia. Jazda była uciążliwa.
Wiatr był spory w aucie szumi mocno .Efekt jak by drzwi były nie domknięte lub uszczelki słabo uszczelniały.W moim Fiacie Siena w środku było ciszej. Słychać było słabo np. odgłosy gdy stało się na poboczu i auta mnie mijały. W skodzie mam dużo głośniej .
Po zamknięciu okien słychać odgłosy dużo bardziej niż w Fiacie.
drugi problem
Hałaś niesie się też od kół dość spory(na zimówkach to samo) jak by buczenie. Jak się objawijają zużyte łożyska?
To są 2 osobne problemy związane z hałasem.
Może ktoś wpadł na jakiś pomysł.
Zaproponowano mi wygłuszenie nadkoli ktoś coś takiego robił.
Propozycja padła z zakładu CarAudio
Dodam tylko ,ze niechodzi mi ododanie kolejnego watku o wygluszaniu drzwi(przednie mam). Ale możę coś się reguluje np . drzwi dodatkowo czuć w aucie z tyłu przeciągi na postoju.nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
-
-
alek_lc, ma rację przetestuj i sprawdź czy opony nie są wyząbkowane ale ząbkują z tyłu a yu piszesz o przodzie więc odpada no chyba, że założyłeś tył do przodu?
Przy wymianie łozysk uwaga dość często zdarza się ,że łożysko które zmienisz za chwilę jest do wymiany więc lepiej wedłóg mnie taką wymianę przeprowadzić w ASO bo dają gwarancjęTakie zwykłe Ambiente
Komentarz
-
-
Opony mam z przodu od wewnętznej minimalnie wyząbkowane.
Nie wiem jak odróżnić szum opon od łożysk. Moze jest cos charakterystycznego w tych objawach. Dodam ,ze najbardziej halasuje przok 70-80Km/h .
Szum na sila sie bardziej przy hamowaniu. Dodam ,ze odgłos jak by z lewej strony był.
Czy jak rozpedze auto na podnosniku to uslysze ten odglos z łożyska?nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
stawiam tez na łożysko. u mnie tak bylo, przy skrecaniu hałas sie nasiłał, padło mi łozysko lewe z przodu, i co do wypowiedzi Rapist, to z lekka sie nie zgodze:P bo u mnie tak to strasznie nie hałasowało (początkowa faza padania łozyska) ale jak podniosłem auto na podnosniku to bylo słychac wyrazne tarcie
podobnie jak poprzednicy, lepiej jechac zmienic w ASO, parę groszy więcej ale za to jest gwarancja a nowe łozyska lubia szybko odmówic posłuszeństwa;p :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
a jak łozysko hałasuje to słychac taki metaliczny odgłos i wydaje mi sie ze jest to łatwe do zdiagnozowania :diabelski_usmiechVW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
rafalus, no ja tez tak słyszałem 70-80 bylo najgorzej, potem w miare wzrostu prędkosci np 110 to juz sie wyciszało, moze dlatego ze dochodzily inne szumy przy tej predkosci. jedz na aso oni ci to sprawdza, ale mysle ze masz tak jak ja mialem - gdzies sie tam woda dostała do łozyska no i polecialo, a raczej leci, bo gdybys tak pojezdzil dłuzej to by ci wyło od 50 km/h w zwyzVW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
Moje padniete lozysko z nowych zwrotnic wlasnie buczalo przy tej predkosci 70-90km/h i nasilalo sie to przy skretach.
A co do halasow. Czas wygluszyc drzwi przod i tyl i bedzie duzo lepiej. Jakbym mial duzo samozaparcia, auto byloby wygluszone tak jak ma zrobione Nexus i wierze w to ze bylo bardzo cicho
Wyzabkowane opony moga takie halasy rozne poglebiac. Zamieniales opony tyl/przod
Komentarz
-
-
Opony zminilem wlasnie z tylu byl bierznik ok. dlatego przelozylem ale zabki maily lekkie od wewnetrznej. Naszczescie minimalnie.
Drzwi przod mam wygluszone. Ale to jest wina jak by uszczelek. Moze da sie jakas doregulowac docisk na drzwiach. Czuje nawet przeciag z tylu.
Odglos mam generalnie z lewego kola (wpadlem kiedys w dziure i skrzywilem felge lekko) . Na rownej drodze slychac naj bardziej . Takie huczenie . Przy hamowaniu chyba sie nasila. Musze zdjagnozowac szkoda mi w ciemno wyminiac.
Na komplecie zimowym bylo w sume to samo.
Myslalem ,ze kolo sie bardziej przez to nagrzew lub cos ale nic z tego.
Na pewno P7 nie naleza do cichych ale takiego huczenia z lewej nie pamietam.
A jaki hałas emitują opony? Przy jakich predkosciach sie objawia?nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koja86Przy wymianie łozysk uwaga dość często zdarza się ,że łożysko które zmienisz za chwilę jest do wymiany więc lepiej wedłóg mnie taką wymianę przeprowadzić w ASO bo dają gwarancjęJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alek_lcCzesc. Jeżeli szumi tak samo na zimówka i letnich, to duuuża szana, że łożysko.
Prosty test: jeżeli podczas skręcania (na łuku) w lewo szumi dalej, to łożysko lewe. Jeżeli przestało - to prawe (łożysko w niedociążonym kole szumi mniej bądź przestaje).
alek
byłem dzisiaj u mechanika i z tego co napisał alek_lc wynikało że prawe łożysko szumi. Mechanik uświadomił mnie, podczas skręcania w lewo odciążane jest koło lewe (auto przechyla się w prawo), czyli jeżeli podczas skręcania na łuku przestaje szumić tzn uszkodzone jest łożysko lewe.Wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne, składniowe i inne są popełnione celowo i podlegają prawu autorskiemu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alek_lcCzesc. Jeżeli szumi tak samo na zimówka i letnich, to duuuża szana, że łożysko.
Prosty test: jeżeli podczas skręcania (na łuku) w lewo szumi dalej, to łożysko lewe. Jeżeli przestało - to prawe (łożysko w niedociążonym kole szumi mniej bądź przestaje).
alek
Komentarz
-
-
czyli jak u mnie na łuku w lewo przestaje szumieć to łożysko lewe.Takie są i tak najpiekniejsze...
Komentarz
-
-
Hej. Obserwuje Wasze rozwazania n/t "szumi czy nie szumi?"Podzielę się moim doświadczeniem. Moja OCTA m/w po 120kkm-prawe a później 135kkm-lewe zaczeła SZUMIEĆ-JAK DIABLI. Była zima więc postanowiłem wymiane zrobić w ASO-Kielce.Ponieważ mój kumpel tam przewodzi w tym WARSZTACIKU-ZGÓRSKO SŁOWIK, więc miałem możliwość zaobserwować jak przebiega diagnostyka koła. OCTA poaszła na podnośnik-wszystkie koła do góry. Jeden pracownik w środku uruchomił silnik, rozpędził koła do predkości 90km/h, poczym wyłączył silnik. Dopiero wtedy usłyszałem włsne łóżyska. Zaczeło szumienie ustwać wraz ze zmniejszająca sie prędkością obrotu kół. Myślę, że ten soposób diagnostyki jest też OK, ponieważ wyklucza opory tarcia: koło-droga. Siła odśrodkowa pracy koła jest tak duża, że łożysko musi chcąc niechcąc ZASZUMIEĆ. podzielam pogląd, że szum jest różny w zależności od stopnia zużycia jego. Tyle od KH.
P.S.
CHCIAŁEM GORĄCO PODZIEKOWAĆ- CZYTAŁEM NA FORUM ALE NIE POMIĘTAM OD KOGO WIĘC PRZEPRASZAM ŻE BEZIMIENNIE, ZA POMOC. mOJA PIĘKNA CZARNULKA ODPALA JAK JEST CIEPŁA. NIE MUSIAŁEM CZYŚCIĆ NASTAWNIKA POMPY-A BYŁEM JUŻ BLISKI,NARWET MACHER OD POMP TO SUGEROWAŁ BAGATELKA 1.500ZŁ.POSŁUCHAŁEM A ŻYCIE POMOGŁO-WYMUSIŁO I PO PROSTU WYMIENIŁEM AKUMULATOR. BŁACHOSTKA.WYDAWAŁO SIĘ, ŻE STARY 3 LETNI JEST OK.UŻYWAM DOPIERO 2 DZIEŃ I JEST ok (OBY NIE ZAPESZAĆ).
TAK WIĘĆ SERDECZNE DZIĘKI KLUBOWICZOM. HEJ$
KRZYCHU H.Krzychu
Komentarz
-
Komentarz